"Pełnia księżyca" Rachel Hawthorne

Są groźni, jak mrok lasu, który jest ich domem i piękni, jak blask księżyca, który wzywa ich w leśne ostępy. Strażnicy Nocy od wieków strzegą przed ludźmi tajemnicy swego plemienia. 

Zbliżają się17 urodziny Lindsey, która podczas pierwszej przemiany w czasie pełni księżyca, zwiąże się z chłopakiem już na całe życie. W ten niezwykły dzień ma jej towarzyszyć Connor, chłopak który od zawsze był obecny w jej życiu i jest jej przeznaczeniem. A przynajmniej Lindsey tak sądziła aż to tego lata. Jest też pewna, że go kocha. Ale czy na pewno miłością na całe życie?

Kolejna część serii Strażnicy Nocy. Tym razem narratorką jest bardzo niezdecydowana i momentami denerwująca Lindsey. Stoi właśnie przed najważniejszym wyborem w swoim życiu. Musi wybrać z kim się ma związać aż do końca życia. Ktoś pomyśli: zaraz chwila? Dziewczyna ma 17 lat, a akcja dzieje się w XXI wieku, dlaczego ma w tym wieku w ogóle myśleć o takich sprawach? Czy to nie staroświeckie? Dziwne? Śmieszne?

Z początku może się tak wydawać. Sama Lindsey wspomina o tym kilka razy, bo też tak uważa, ale potem i ona i czytelnik przekonują się, że to co może się wydawać, tak jak zostało to przedstawione, ma głębsze dno i o wiele większe znaczenie.

Każdy lubi czasem przeczytać coś lekkiego i odprężającego. A tymi określeniami można spokojnie tą książkę określić. A do tego nie jest banalna, co jest bardzo ważne. Porusza kilka ważniejszych spraw, ale nie w ciężki, refleksyjny sposób. Ale raczej z humorem i przymrużeniem oka. Nie raz uśmiechnęłam się do książki. Do tego jak już wspomniałam w recenzji poprzedniej książki autorka zna się na "nastolatkach od środka". Potrafi świetnie opisać wszystkie targające nimi emocje i wątpliwości.

Polecam na chłodne wieczory, po lekturze jakieś cięższej powieści, no i bardziej nastolatkom. :)

Plusy: Klimatyczna okładka.

Minusy: Trochę za mało o historii i innych ważnych aspektach życia Strażników Nocy.

Ogólna ocena: 8/10.


Seria "Strażnicy Nocy" składa się z czterech tomów:
1. Blask Księżyca RECENZJA
2. Pełnia Księżyca
3. Nów księżyca
4.Cień księżyca

Sophie di Angelo

8 komentarzy:

  1. Widziałam w bibliotece książki z tej serii więc może się skusze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam tą serie w bibliotece więc może...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonuje mnie to, że nie jest banalna. Nie lubię książek o przewidywalnej fabule, więc ta seria powinna mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, mam wrażenie, że to kolejny paranormal, ale może w przyszłości zapoznam się bliżej z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś przekonana nie jestem, ale jeśli tom pierwszy wpadnie mi w ręce, to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się trochę banalna. Jeżeli jednak kiedyś dojdzie do mojego spotkania z nią chętnie przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam tą serię i oczarowała mnie już pierwsza książka. Naprawdę polecam, owszem czasami są małe niedomówienia, ale bardzo rzadko.
    Seria niesamowita i warta przeczytania.
    Dodaje do obserwowanych i zapraszam na mój blog: http://stapacpocienkimlodzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo