"Pretty Little Liars V Zepsute" Sara Shepard

Jeszcze nie dostałyście tego, na co zasługujecie. 
A.
Podejrzany o zabójstwo Alison przebywa w areszcie, ale Emily, Aria, Spencer i Hanna jeszcze długo nie będą mogły spać spokojnie. Im więcej sekretów wychodzi na jaw, tym więcej rodzi się pytań. 
Nagle stare szkolne wspomnienia nabierają nowych znaczeń. 
Kto tak naprawdę jest ofiarą, a kto zabójcą w tej grze?


Piąta części bardzo popularnej w Stanach i ostatnio w Polsce, serii opowiadająca o losach 4 nastolatek, na podstawie której nakręcono serial o tym samym tytule. Seria odniosła ogromny sukces i zbiera mnóstwo pozytywnych opinii. Ale co powoduje ten szał? Dlaczego czytelnicy pokochali cztery, rozpieszczone i zepsute pannice? 

Jako wielka fanka serialu dosłownie rzuciłam się na książki, gdy tylko wyszły w Polsce. Jestem dumną posiadaczką aż 4 części A potem wciągnęłam w ten szał koleżanki. Zupełnie wypadło mi z głowy, że już wyszła kolejna część, ale moja nowo-zarażona przyjaciółka znalazła się w jej posiadaniu i tak "Zepsute" trafiły do mnie.

Czego oczekiwałam? Właściwie niewiele. Bardziej obawiałam się, że po takim zakończeniu 4 części, kolejne mogą być naciągnięte i nie trzymające poziomu. Jednak niepotrzebnie martwiłam się na zapas, ponieważ autorce pomysły się jeszcze nie skończyły, a do tego akcja rozwija się coraz lepiej. Jest to jak na razie najgrubsza ze wszystkich książek, jakie wyszły w Polsce. A przynajmniej tak mi się wydaje, bo pozostałych części dawno u siebie nie widziałam.

Co jest zaletą tych książek? Przede wszystkim prosty, młodzieżowy język. Autorka ma bardzo lekki i według mnie charakterystyczny styl. Po pierwszej części nie przypadł mi tak bardzo do gustu(jak zresztą cała seria), ale potem bardzo go polubiłam. Książki mogą się wydawać denne, ale tak nie jest. Mają głębsze dno i poruszają wiele istotnych, życiowych tematów. Naprawdę tu znajdzie się wszystko. A do tego bohaterki mają zawsze pod górkę. Ktoś mógłby pomyśleć, a dlaczego trudności jakiś dziewczyn mogłyby mnie w ogóle obchodzić? Nie oszukujmy się, wszyscy lubimy czytać o innych, oglądać ich i nie zawsze życzymy im dobrze. W tej serii mamy dosłownie "wgląd" w życie nastoletnich bogatych( i tych mniej) rozpieszczonych pannic. Choć to literacka fikcja, to powstała na podstawie wspomnieć pisarki ze szkoły. Trochę jej współczuję. Nie wiadomo do jakiej "grupy" należała. 
Podsumowując, kolejna część nadal trzyma poziom i chociaż pewnie będę się niedługo martwić o jakość kolejnych( bowiem już niedługo premiera 6 części cyklu "Zabójcze"), to jak na razie jestem zadowolona. Chociaż początek książki trochę się dłużył, to potem akcja ruszyła 'z kopyta' i aż do ostatniej strony nie zatrzymywała się. 'A' wróciło. 'A' widzi i wie wszystko. O Tobie również. 

To teraz krótko do serialu "Pretty Little Liars", w Polsce znanym pod niechlubnym tytułem "Słodkie Kłamstewka". Wydawcy książek zostawili oryginalny tytuł, ale niestety z serialem było inaczej... Chociaż nieczęsto mi się to zdarza, to wolę serial od książek. Jest dla mnie lepszy, chociaż jest też wiele nieścisłości,  różnic, a końcówka drugiego sezony przynudzała, to i tak jestem wielką fanką. Już na wakacje kolejny sezon! Nie mogę się doczekać! 
Plusy: A. Hahahaha. Mówcie, co chcecie jestem wielką fanką tej osoby/osób.
Nawet Emily mnie tak nie wkurzała. 
Klimatyczna okładka, która bardzo mi się podoba. *.* Mam nawet taki sam flakonik perfum. 
Rozdział od A na końcu książki. Najlepsza jej część. ;3

Minusy:
Hanna... No nie wiem, nie trawię tej postaci.

Ogólna ocena: 8/10. 

Seria Pretty Little Liars składa się obecnie z pięciu części. Szósta niedługo wyjdzie, a siódma jest w przygotowaniu.

xoxo
-A-

Sophie di Angelo

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej serii, jednak mam na nią ochotę.:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie dużo się tych tomów porobiło, a ja jeszcze pierwszego nie zaczęłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niedługo wychodzi 16 część. Czytanie starych wpisów w 2015 :D

      Usuń
  3. Mam w planach przeczytać, ale faktycznie - strasznie dużo części ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiazka jest swietna pierwsza czesc Klamczuchy przeczytałam w 10 godzin :) nie wiedziałam ze tak szybko mi pojdzie :) teraz zamowilam sobie juz kolejne czesci . Ksiazka oczywiscie dużo lepsza niz serial chociaz to od niego zaczełam bo nie wiedzialm ze jest nakrecony na podstawie książki :) POLECAM

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo