Once Upon a Time - sezon 3 B

Źródło: FB
tumblr.com
Znacie powieść "Czarnoksiężnik z Krainy Oz"? Jeżeli nie, to na pewno spotkaliście się ze Złą Czarownicą z zachodu, po angielsku znaną, jako "Wicked Witch" - zielona z zazdrości wiedźma doczekała się własnego musicalu oraz książki, ponieważ okazała się być ona o wiele ciekawszą postacią, niż dobroduszna Dorotka. W końcu Złą Czarownice spotkał nie lada zaszczyt - stała się częścią "Once Upon a Time".

Emma i Henry spędzili szczęśliwy rok w Nowym Jorku, mając wrażenie, że było to dziesięć lat, których nigdy nie przeżyli osobno. Jednak, gdy na progu apartamentu Panny Swan pojawia się Kapitan Hook, okazuje się, że magiczna strona życia Emmy nie da o sobie zapomnieć. Wyrusza ona ponownie do Storybrook, którego mieszkańcy z powrotem uwięzieni są w miasteczku i ponownie nie pamiętają, jak to się stało i co wydarzyło się przez miniony rok. Bardzo możliwe, że osoba, która wymazała im wspomnienia oraz wyrwała z Zaczarowanego Lasu jest wśród nich...

Zawsze podziwiałam, jak scenarzyści "Once Upon a Time" wprowadzają nowe postacie do tej historii. Myśleliście, że widzieliście już wszystko? Zawsze znajdzie się dobry i co najważniejsze - nienaciągany sposób, aby połączyć dobrze znanych nam bohaterów w czasami całkowicie nowy sposób. Niby niektórzy narzekają, że w ten czy inny sposób, każda z postaci jest ze sobą związana, ale dla mnie jest to zaletą - czas ekranowy dostaje każdy i ma się wrażenie, że ogląda się losy prawdziwej społeczności, a nie zbiór oderwanych od siebie wątków.
jw.
Zło przeciw Nikczemności. Regina jest moją ulubioną postacią żeńską w "Once Upon a Time", dlatego cieszę się, że wciąż odgrywa ona bardzo ważną rolę i mogłoby się wydawać, że wreszcie - po tylu nieszczęściach i bólach, będzie mogła być szczęśliwa. Miałam więc ochotę zamordować kogoś za ten finał trzeciego sezonu. Emma doskonale się nadaje, choć już zaczynałam ją trochę lubić - nawet jeżeli nadal potrafi zrobić tylko jedną minę (cały czas się zastanawiam, jak mogłam nie zauważyć tego oglądając House'a??? A może dlatego nie lubiłam Cameron?). 

Aktorka grająca Wicked Witch zachwyca. Są aktorzy, którzy grają dobrze i są też grający wybitnie, a Rebecca Mader zdecydowanie do nich należy. Ta mimika, gesty... Sam jej uśmiech jest tak doskonały, że od razu kupiła mnie ta postać. Ciekawie było obserwować rozwój bohaterki, a do jej historii, twórcy jak zawsze, przemycili ważne prawdy życiowe oraz morał. Jak to w baśniach.
jw.
Choć przeszkadzało mi to, że "nie wystarczyło" scenariusza w "Once Upon a Time", aby cały sezon był oparty na jednym wątku, tak nie mogę narzekać, ponieważ w obu częściach coś mnie urzekło. Miałam chwilę zwątpienia w ten serial, ale wiara powróciła i przebieram nóżkami na nowe odcinki. "Kraina lodu" i Storybrook? Czy Elsa (biedna) znowu będzie złym charakterem? Zobaczymy! 

Ocena: 7/10.
jw.
jw.

Sophie di Angelo

10 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa jak wypadnie kolejna część OUAT :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się bardzo podobał sezon 3B, o wiele bardziej niż 3A, który był według mnie strasznie nudny. Wczoraj obejrzałam już pierwszy odcinek czwartego sezonu i zapowiada się ekstra!

    Zapraszam do mnie na konkurs, to już ostatnie dni!
    http://pasion-libros.blogspot.com/2014/09/konkurs-nr-2-30-day-book-challenge.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzie znalazłaś pierwszy odcinek czwartego sezonu?? <3

      Usuń
    2. Jest już na przykład na iitv.info :)

      Usuń
  3. Obejrzałam kilka odcinków na wakacje tego serialu i muszę powiedziec, ze kompletnie mnie do siebie nie przekonał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie jestem przy połowie pierwszego sezonu, a z racji ograniczonego wolnego czasu nie mam kiedy zabrać się za resztę. A szkoda, bo naprawdę nie zaciekawiło :c

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę! Muszę w końcu przekonać się co jest takiego jest w tym serialu, że wszyscy się nim zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rebecca Mader mnie także oczarowała :) Fajnie, że Regina nawet teraz w sezonie czwartym nie jest pomijana, a wręcz nadal coś wnosi do tej opowieści :) Myślę, że Elsa to nie będzie taki zły charakter - twórcy już troszkę zdradzili na ten temat :D Wyczekuję niecierpliwie kolejnych odcinków. Z pierwszej połowy sezonu trzeciego... na o wiele, wiele więcej liczyłam w przypadku Nibylandii, ale tam najwięcej akcji było w retrospekcji niż z udziałem bohaterów, którzy do Nibylandii wyruszyli - może po prostu wolę, kiedy akcja jest jednak w Storybrooke?

    OdpowiedzUsuń
  7. jakoś nie mogę się przekonać do tej wersji...
    prestigo.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Specjalnie czekałam aż obejrzę żeby przeczytać Twoją recenzję ;) Zgadzam się w 100% co do Reginy, tak bardzo ją polubiłam, a tu takie COŚ. Czemu Emma choć raz nie może posłuchać Haka?
    Byłoby nie niezwykle miło, gdybyś znalazła chwilę czasu i wpadała na mojego bloga, bo dziś właśnie pojawiła się tam również recenzja drugiej części 3 sezonu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo