Jedwabnik - Robert Galbraith

Tytuł oryginału: The Silkworm
Seria: Cormoran Strike
Tom: 2/???
Liczba stron: 474
Byłam bardzo podekscytowana premierą "Jedwabnika" - wyobrażałam sobie, że będzie to o wielkim przekręcie związanym z jedwabiem oraz Chinami... Jednak autorka opowiedziała zupełnie inną historię - o pisarzu i jego najnowszej książce. Warto było czekać tyle miesięcy, ponieważ kontynuacja "Wołania kukułki" wciąga jeszcze bardziej, jest brutalniejsza i czytelnik nie zauważa nawet, że płynie czas...

OPIS: Pisarz Owen Quine zaginął. Jego żona zleca sprawę prywatnemu detektywowi Cormoranowi Strike’owi. Kobieta sądzi, że mąż potrzebował kilku dni dla siebie, jak to zdarzało się już wcześniej. Strike ma go odnaleźć i sprowadzić do domu. W trakcie śledztwa okazuje się, że powód zniknięcia Quine’a może być znacznie poważniejszy niż podejrzewa żona. Pisarz właśnie ukończył rękopis będący jadowitym portretem niemal wszystkich jego znajomych. Gdyby książka została opublikowana, zrujnowałaby niejedno życie, więc wielu osobom mogło zależeć na uciszeniu autora. A kiedy ten zostaje odnaleziony – brutalnie zamordowany w dziwacznych okolicznościach – rozpoczyna się wyścig z czasem, by zrozumieć motyw bezwzględnego zabójcy, zabójcy, jakiego Strike do tej pory nie spotkał…
Ocena: 9/10.

Sophie di Angelo

5 komentarzy:

  1. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc jestem ciekawa "Jedwabnika" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i też byłam bardzo zaskoczona zakończeniem. :) Moim zdaniem Jedwabnik jest rewelacyjny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O chyba to coś co idealnie wpasowuje się w mój gust! A się nie spodziewałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie dużo czasu zabrała mi lektura tomu 1 - powieść zupełnie do mnie nie trafiła: ani jej styl, ani bohaterowie ani nawet akcja. Nie zabieram się więc za kontynuację tej akurat serii, kiedy wiem, że lektura się dłuży i nie sprawia przyjemności - przecież jest tyle innych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem jeszcze przed "Wołaniem kukułki", ale skoro Jedwabnik jest tak dobry, to chyba muszę jak najszybciej nadrobić zaległości :)
    7 części? Wow wow Rowling szaleje XD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Do zobaczenia przy kolejnym poście!
Xoxo